چطور تیرگی زیر چشم را با میکاپ بپوشانیم؟

جراحت و تصادف می توانند عاملی برای باقی گذاشتن کبودی ها و تغییر رنگ روی صورت باشند که البته پوشش آن کار آسانی نیست. همچنین به خودی خود عواملی مثل لاغری، بالا رفتن سن و… ممکن است باعث تیرگی زیر چشم شود. خوشبختانه میکاپ می‌ تواند در پنهان کردن این کبودی ها و تیرگی ها بسیار موثر باشد. صورت خود را شسته و تمیز کنید. سپس با استفاده از لوازم آرایش کبودی ها را پوشش دهید اما این که صورت شما کاملاً تمیز باشد، بسیار حائز اهمیت است. 

از کانسیلر رنگی یا اصلاح کننده های رنگ استفاده کنید

بعد از شستن صورت از کانسیلر رنگی استفاده کنید و نواحی را که می‌ خواهید کانسیلر بکشید . کانسیلرهای رنگی می توانند کبودی و تیرگی رنگ ها را خنثی کنند و  یک تناژ پوستی مناسب را ایجاد کنند. کانسیلر های سبز رنگ برای کبودی های قرمز عالی جلوه می‌ کنند. 
کانسیلر زرد برای کبودی های متمایل به آبی و بنفش عالی هستند اما کانسیلر بتفش روشن می‌ تواند برای کبودی های زرد یا قهوه ای مناسب باشد. به آرامی مقدار کمی کانسیلر را در قسمت مورد نظر محو کنید، کمی هم اطراف کبودی را با کانسیلر بپوشانید. این کار را می‌توانید با انگشت یا براش انجام دهید. 

کانسیلر را باید به کل صورت بزنید 

کانسیلر باید با تناژ پوستی شما کاملاً مناسب باشد تا بتواند تعادل کافی را ایجاد کند. کانسیلر مایع برای محوکنندگی بی عیب و نقص روی صورت عالی عمل می‌ کند و نواحی کبودی را به خوبی پوشش می‌ دهد.
همچنین می توانید کانسیلر را با براش میکاپ یا با انگشتان به نواحی اطراف کبودی و یا تیرگی های روی پوست بزنید.
کانسیلر را می‌ توانید در کناره‌ های صورت هم محو کنید‌.
حداقل ۵ دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید که کانسیلر خشک شده است و بعد از فونداسیون یا کرم پودر استفاده کنید. 

از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید

رنگ‌ کرم‌ پودر هم باید کاملا با تناژ پوست شما هماهنگ باشد. اگر قرار است از اسفنج برای محو کردن استفاده کنید، ضربات آن را خیلی آرام و ملایم به سمت حرکات رو به پایین در کل صورت اعمال کنید. اگر قرار است از براش استفاده کنید، می‌ توانید کرم پودر را به صورت حرکات دایره ای روی کل صورت محو کنید.